Sunday, January 2, 2011

26


دوباره کوچکم
و امشب که چهار ستون دنیا بلرزد سهم من کوچک
عروسکی پارچه ایست
عروسکی که به سادگی تمام "عروسک من" نامیده ام
دوباره کوچکم
و اتاق کوچک بالای پله مان اتاقی جادویی است
کش می آید و تمام دنیا را میان چهار دیوار ساده اش جا می دهد
دوباره کوچکم
و درخت شاهتوت باغ پدربزرگ
بزرگترین درخت دنیاست
و شاهتوتهایش به بزرگی انگشت های من است
انگشت کودکی من
دوباره کوچکم
و شیرینی های دورنگ مادر
خوشمزه ترین شیرینی دنیاست
و فر کوچک سبزمان بهترین فر دنیا
دوباره کوچکم
پدر نقاش است
تابلوهای کوچک طلایی اش
زینت زنان شهر
دوباره کوچکم
و برادر تازه ام
از بهشت برایم عروسک آورده است
و من نمی پرسم چطورممکن است؟
در ذهن کوچکم
همه چیز ممکن است
...
دوباره کوچکم
و خواب می بینم
بزرگم

مریم
12دی89
آمریکا

پی نوشت: این سه شنبه که بیاید بیش از ربع قرن است زنده ام. گاهی بزرگی این حقیقت کوچک نفسم را می گیرد





6 comments:

  1. مریم جان عزیزم تولدت حسابی مبارک و آرزوی می کنم توی اون سرمای زیاد دلت همیشه گرم و شاد باشه خانم می بوسمت و هدیه شما محفوظه تا انشاءالله دوباره همدیگه رو به یه مناسبت خوب ببینیم

    ReplyDelete
  2. مهربانم تولدت مبارک
    تو همیشه همان کوچولوی ناز و دوست داشتنی هستی برای من.برایت بهترین ارزوها را دارم.تکه جدا نشدنی من .دیدن تو بیهوده نبودن سالهای عمرم را بیادم میاندازد.دوستت دارم

    ReplyDelete
  3. تولدت مبارک مریم بانوی نازنین خودم...و چقدر خوشحالم که روزهایی از کودکی رو شریک هم بودیم و هم بازی عروسک من و محبوبه و عبود
    چقدر اون لحظه ها عزیز و فراموش نشدنیه
    خواهری گلم عمرت پربرکت و سالهای زندگیت شاد باشه

    ReplyDelete
  4. مریم جان 26 سالیگیت مبارک
    با بهترین آرزوها برای تو
    دعا کن یا بهتر بگم آرزو کن دنیا بعد از تولدت بهتر از دنیای حالای ما باشه
    برای همه آرزو کن
    miss u
    :)

    ReplyDelete
  5. مبارک مبارک تولدت مباااااااااااارک

    ReplyDelete
  6. تولدت مبارک

    ReplyDelete