Sunday, February 7, 2010

برای آرزویی که قشنگ است


دنیا جای بدیه...برای اینکه راههای سخت رو بری و برای اینکه تو سخت ترین لحظه ها بتونی دووم بیاری نیاز به همراه داری
این رو سالها پیش کسی بهم گفت که خیلی چیزهای دیگه رو یادم داد.چیزای زیادی که عشق فقط یکی از اونا بود کسی که بهم گفت تو بهترین دوست منی و من حالا بعد از این همه سال بعد از اون به این باور رسیدم که راست می گفت
با تو ام عزیزم...خود تو ...آرزوی قشنگ من!ه

این اسم آرزوی قشنگ رو هم همون آدم رو تو گذاشت
تو بهترین دوست من بودی و نزدیکترین دوست من بدون اینکه حتی خودت خبر داشته باشی
نمی دونستی ولی شریک بهترین و عجیبترین و تلخترین و شیرین ترین تجربه زندگی من شدی بدون اینکه بدونی
گاهی دوستی فقط به بودن کنارهم نیست که درباره ما اینطور بود.
مدت کوتاهی همکلاس هم بودیم
درواقع مدتی که ما دور از هم بودیم خیلی بیشتر از مدتیه که کنار هم بودیم
نامه نوشتیم و دوست موندیم.ایمیل زدیم و دوست موندیم.تلفن زدیم و دوست موندیم. من اومدم این سر دنیا و دوست موندیم
و دوست موندیم

و من عزیز دلم برام مهمه هر لحظه از عمر تو

به همون اندازه که عمر خودم

برام مهمه که عاشق شدی

برام مهمه که کسی اونقدر گرمت می کنه که باز از اون لبخندهایی بزنی که تموم صورتت رو می پوشوند
از همونا که تو حیاط آلا که دور هم جمع می شدیم و چرت و پرت می گفتیم می زدی
از همونا که معمولا همراه بالا انداختن یه شونه ات می شد و با لحن کیان جونی می گفتی من چیکار کنم خوب!؟
من این روزها دل نازکم

و دلتنگ
دلم می خواد بیام و دوباره با هم تو شهر کتاب قرار بزاریم
دلم می خواد با هم هزار دور دور میدون بگردیم و حرف بزنیم تا از پا بیفتیم

دلم می خواد صورتت رو ببینم و حرف بزنیم

دلم می خواد صد سالمون که شد و از پا افتادیم و آردهامونو ریختیم و الکهامون رو آویختیم
هم بریم تو همون میدون(اگه هنوز سر جاش باشه و طرح توسعه شهری خرابش نکرده باشه!)قرار بذاریم
و روی یکی از نیمکتها بشینیم و با هم غیبت نوه هامون رو بکنیم!!!ه

دلم می خواد فکر کنم که هرچیز که پیش بیاد تو هستی

حتی اگر چیزی بهت نگم
همین که باشی

همین که بدونم یه گوشه از این خراب شده یه نفر هست که به من به چشم دوست نگاه می کنه برام کافیه

آرزوی قشنگم

لبخند بزن
عاشقی کن

دلم می خواد...دلم خیلی چیزا می خواد

می دونی که!؟

مریم
19 بهمن88
آمریکا
پی نوشت:اون صورت وارونه صورتی من رو بدجوری یاد تو میندازه می دونی که!؟


11 comments:

  1. برای آرزو...میدونی و میدونم که مریم سخت به کسی میگه دوست یعنی هر کس براش نمیشه دوست ...پس خوش به حالت
    برای مریم..میدونم و میدونی که همیشه آرزوی من لبهای خندان توه...خوشحالم که با آرزو هم خوشحالی دوست خوب نعمت بانو میدونی که ...خدا واسه هم حظتون کنه

    ReplyDelete
  2. داشتن یه دوست عالی ، خوبه

    حتی اگه از همدور باشیم
    حتی اگه . . .


    خیلی عالیه

    ReplyDelete
  3. خوشبحال آرزو
    خوشبحال دوست

    خوشبحال عشق
    :)

    ReplyDelete
  4. خدا به ما هم از این دوست ها عنایت کناد

    منم برای آرزو خیلی خوشحالم

    دوستی تون مستدام

    ReplyDelete
  5. گفته بودم که هیچ طرز خطاب کردنی تا به حال بیشتر از همین "آرزوی قشنگم" به دلم نچسبیده؟

    از صبح که بیدار شدم تا همین یک ساعت پیش رو تو همون میدون و کافه اش گذروندم... اون سمتی که همیشه می نشستیم اشغال بود و من تا جا داشت با همون شیطنت ده سال پیش به آدمایی که جامون نشسته بودن بد و بیراه گفتم....! دلم می خواست همون جا بشینم خوب! هی یاد آخرین قرارمون افتادم از صبح و بحث هامون و من که فحش می دادم و غر می زدم و تو هی با لبخند گوش می دادی....!ا

    وای این غر زدن پشت سر نوه ها بد جوری وسوسه کننده است ها....! بشینیم و جمله هامونو با "جوونای این دوره زمونه" شروع کنیم و با " زمان ما از این خبرا نبود که!" تموم کنیم!!!ا

    از اون حس های خوشمزه است این که تو همیشه هستی، بین خودمون باشه ولی از اون سر دنیا هم پناهگاهی هنوز واسم... همیشه هستم! می دونی که؟!ا

    ReplyDelete
  6. فقط اینکه بدونم هستی
    فقط اینکه مریض نشی
    سرت درد نیاد
    باشی
    ...

    ReplyDelete
  7. سلام
    عالی بود ...
    امیدوارم دوستی تون همیشه بمونه ...
    خیلی نمی شناسمت و خب طبیعی هم هست ولی آرزو همون طور که گفتی دوست خوبی هست ... اون قدر انسان ودوست داشتنی که خودت هم گفتی ... امیدوارم همشه بهترین دوست های هم باشین ...
    این دو بیت هم برای شما :
    " آرزوی قشنگ دلگیر است
    منتظر روی نیمکت ؛ تنها
    تا بیای و از دلش ببری
    غصه ها را - و اشک ها - غم ها "
    ببخشید اگه کمی روان نیست ...
    همین جوری آمد به ذهنم ...
    ...
    به امید خدا
    با یاد هم خوش باشین

    ReplyDelete
  8. دهه. آرزو میگه مریم گل نازه منه
    مریم میگه آرزوی قشنگم.
    خداجون دریاب ما را

    ReplyDelete
  9. بزاریم غلطه. از گذاشتن می آید و باید با ذ نوشته شود. بیخشید که تو نوشته ی پر احساست اینو گفتم.

    ReplyDelete
  10. می دونی؟ هی وقت رد پای اون یه نفر از دلمون پاک نمیشه... نمی دونم چی شد بعد از هزارباری که نوشته اتو خوندم یهو الان این به ذهنم اومد

    ReplyDelete
  11. راست میگی عزیزم
    هیچوقت رد پاش پاک نمیشه
    شاید خوبیش تو همینه
    نبودنش تمام بودنمونو پر می کنه

    ReplyDelete