Tuesday, June 22, 2010

معجون مخلوط


امروز صبح نیم ساعت تمام در به در به دنبال این کتاب لعنتی درسیم تموم خونه رو می گشتم. همین دیشب جلوی چشمم بود و با خودم گفتم فردا صبح ورش می دارم. ولی امروز صبح انگار آب شده بود رفته بود زیر زمین. دیدین بعضی وقتا وقتی دنبال چیزی می گردین پیداش نمی کنین و تا دست از جستجو بردارین یکهو جلو روتون ظاهر میشه!؟ حکایت خیلی از بخشهای زندگی هم همینطوره.یعنی چون زیاد دنبالش می گردیم به دستش نمیاریم. باید دست از جستجو برداریم و خودمون رو به دست موج بسپاریم.گاهی دست و پا زدن بی خود فقط خسته تر مون می کنه و شناگر خسته زودتر غرق میشه(این رو از منی که شنا بلد نیستم و از رفتن تو اسخر بدم میاد بشنوید!!!)خلاصه اینکه کتاب ما پیدا نشد و من یه جورایی مطمئنم که امروز ظهر که برگردم جلوی روم روی میزم بوده و چشم من خیلی راحت از روش رد شده بدون اینکه ببیندش! دیگه اینکه غیر از خورده ریزهای اتاقم تموم خونه جدید چیده شده و غذا هم خریداری شده که عبارته از نودل(یا همون سوپ رشته چینی) با طعم های مختلف که در 3 دقیقه تو ماکروویو آماده میشه و قوطی های سوپ که یکم بیشتر کار میبره و در 20 دقیقه آماده میشه! آمریکاست دیگه هه هه هه! اینجا همه چیز رو تو قوطی بهت می فروشن . حتا انواع و اقسام نونها و شیرینی ها رو (خمیر قالب زده رو تو قوطی می چپونن و تو فقط با چیدنش تو سینی و پختنش تو فر می تونی با بهترین شیرینی پزها رقابت کنی. تازه از باز کردن قوطی تا در آوردن شیرینی ها از توی فر همش20دقیقه وقت میبره!!) هر وقت از این شیرینی ها درست می کنم یاد زری می افتم و روزهای شیرینی پزی قبل از نوروزمون. یه روز کامل وقت می برد تا شیرینی های عید رو درست کنیم و از دست و پا می افتادیم.ه دیگه اینکه دارم کم کم وسایل سفرم رو جمع می کنم. دیگه چیزی نمونده
مریم
اول تیر هشتاد ونه

همچنان آمریکا

پی نوشت: همچنان کتابم رو پیدا نکردم.فکر کنم دیگه جدی جدی گم شده

4 comments:

  1. چقدر سوپ دوست داری مریم. اون شیرینی های بیست دقیقه ای واقعا به خوشمزگی شیرینی است که زن های ایرانی یه روز تموم روش وقت می ذارن ؟

    ReplyDelete
  2. ای راست میگی حالا باز تو وضعت خوبه من هی چیز قایم میکنم بعد یادم میره کجا گذاشتمش...هی واسه وسائلم پسورد میذارم پسوردشون یادم میره..خلاصه بساطیه...یادش بخیر اون آخرین نوروزی که برای یه طایفه یه عالمه شیرینی پختیم و از کت و کول افتادیم..منتظرتم

    ReplyDelete
  3. @یلدا
    من خیلی غذاهای دیگه هم دوست دارم اما متاسفانه اونا درست کردنش بیشتر از 20 دقیقه وقت می بره!!! تنبلی و هزار درد بی درمون
    درباره شیرینی ها هم با کمال تاسف و شرمندگی از روی بانوان کدبانوی ایرانی که عمرشون رو تو مطبخ به سر می کنن بعله! این شیرینی های 20 دقیقه ای خیلی خوشمزه اند و همیشه همه چیزشون به اندازه است و دیگه نگران این نیستی که با کم و زیاد شدن یه ماده اولیه گند بزنی تو شیرینی!!! و مثلا شورینی از آب در بیاد!!ه

    ReplyDelete
  4. هم سلام بازم
    اولا که خوش آمدی ...
    دوما من یه کامنتی گذاشتم تو وب یلدا ... گفتم با توجه به این که یه مدت کوتاه دور بودی و حالا داری یه برگشت کوتاه مدت می کنی ... حرف های منو با دید خودت بسنجی !!!؟ نمی دونم چی از آب در بیاد ...
    بعدش هم این می دونی که برای من چقدر عزیز ... از هر عزیزی عزیزتر هست برام ولی به جای خوبی
    نمیای !!!ا
    هر چند همه دلتنگی هات رو بر طرف می کنه
    به امید خدا
    خوش باشی

    ReplyDelete