Tuesday, December 22, 2009

خون خدا2



گیجم و گنگ
دلم
در این سرزمین یخی خشک شد
گرمای آفتاب جنوب خودمان را می خواهم
چشمهایم
در این شبهای تاریک خواب به خود ندید
شبهای سرخ و گرم سرزمین مادری ام را می خواهم
گوشهایم
خالی از حزن سوت کشید
صدای پر سوز نوحه می خواهم
مشامم
از بوی یخی کاج سوخت
محبوبه شب و نخل خانه پدر بزرگ را می خواهم
من
تلخ و گیج مانده میان هیاهوی میلاد روح خدا
حزن روشن و امن خون خدا را می خواهم
مریم
5محرم 1431
آمریکا

پی نوشت:تنها مسجد شیعه و ایرانی منطقه به جرم دریافت کمکهای مالی از موسسه ای وابسته به دولت ایران تعطیل شد.محرم امسال خانه نشینم و سوت و کور

9 comments:

  1. عشق بازی با حسین نیازی به جا و مکان خاصی ندارد

    حتی توی خونت و تنهای تنها هم میتونی باهاش عاشقی کنی

    کافی دل به دلش بدی ، کاری میکنه که حیرون بمونی

    ReplyDelete
  2. حسينيه هاي اونجا هم سياسي شده . اونجا هم يه گوشه دنج و پرنور پيدا نمي شه براي خلوت دل آدم ؟

    ReplyDelete
  3. نه آقا سعید عزیز
    نه
    پیدا نمیشه
    اگر تو هیئت های جنوب حال خوبی دست داد و حس کردی سبک شدی من رو هم دعا کن

    ReplyDelete
  4. ما هم در وانفساي سياسي ايران "حزن روشن و امن خون خدا را مي خواهيم" ... و چقدر پي نوشتتون تلخ بود

    ReplyDelete
  5. مریم،مریم،مریم!دیشب که نوشته ات رو خوندم،دلم لرزید،دلم خیلی خیلی لرزید و تصمیم گرفتم یه شب برم توی هیئت خوزستانی های جنگ زده ی مقیم اینجا و به یاد تو،و به جای تو گوش بدم به نوحه های پرسوز،و دلم خالی بشه با هر ضربه ی سنج و برات یه عالمه عکس بگیرم...مریم دلم لرزید و تنگ شد خیلی خیلی

    ReplyDelete
  6. من پارسال اینطور بودم مریم
    توی تنهایی خودم ..زیر بارش برفی که قطع نمیشد و صدای بادی که هراس رو تو تن آدم می انداخت برای خودم نوحه میذاشتم و گریه میکردم
    ...
    انگار امسال جوابم رو گرفتم
    امسال فرق میکنه
    امسال خالی شدم از خیلی چیزها
    و پر شدم از خیلی چیزهای دیگه
    امسال
    .
    .
    درد میکند تمام روحم

    ReplyDelete
  7. آاه غزاله
    کاش منم خالی بشم
    خالی بشم از کاش
    از حسرت
    دلم می خواد مثل سهراب برای "آن غم موزون شعرها بگم"
    .
    .
    .ممنون الهه ناز مهربان
    دلم به همین یادکردنها خوشه
    این روزها از بس که گوشم خالیه از صدای حزن
    بدجور تیر می کشه
    دعاهات مستجاب و منتظر عکسهات می مونم
    .
    .
    .
    آقا حسین عزیز
    نفسگیر سیاست ایران رو مگر شور حسینی حل کنه
    احتیاج داریم به این شور

    ReplyDelete
  8. دوست و همشهری خوبم
    بهترین خلوت هرکس با خود و خدای خودش توی گوشه دنج و با صفای دل خود آدمی حاصل می شه چندی است که حسینیه ها هم رنگ و ریا آدم ها کدرشان کرده .ه

    ReplyDelete
  9. با نظر اول موافقم !!نوحه رو دل خودت هم می تونه بگه . کافیه اسمش بیاد
    اونوقت اشک هاس که جاری میشه
    مثل خوندن متن تو که اشکم رو جاری کرد
    http://www.4shared.com/file/98140270...hodam.html?s=1

    ReplyDelete